Gofarm logo

Specjalistyczne linie wyrobów medycznych uzupełniane suplementami diety oraz kosmetykami.

+ 48 664 153 081
+ 48 12 307 75 16

office@gofarm.pl
Wilga Business Center
ul. J. Marcika 12, Kraków

Najnowsze wpisy

+ 48 530 103 518

+ 48 12 307 75 16

Wilga Business Center

ul. J. Marcika 12, Kraków

Follow Us
GOFARM  >  Gofarm   >  Czym jest Private Label i jak wygląda w branży farmaceutycznej?
Private label w branży farmaceutycznej

Czym jest Private Label i jak wygląda w branży farmaceutycznej?

Produkty marek własnych z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem i zaufaniem konsumentów, którzy częściej sięgają po nie na półkach sklepowych, drogeryjnych czy aptecznych. Do zadań producentów i dystrybutorów należy zapełnianie tych półek. Dlaczego ten rodzaj  współpracy jest interesujący biznesowo i jak wygląda sektor private label w branży farmaceutycznej?

Co to jest private label?

Private label, czy bardziej znany w Polsce termin „marka własna”, występuje w niemal każdym sektorze produktów na rynku. Mówimy o nim wtedy, gdy przedsiębiorstwo wprowadza na rynek produkty stworzone przez zewnętrzną firmę na zasadach B2B, ale logowane własną marką przedsiębiorstwa. Zatem na opakowaniu wyrobu znajduje się logo marki dystrybutora, a nie producenta. Może się to odbyć przy wykorzystaniu dotychczasowych marek firmy lub tworząc zupełnie nowy brand, którego odbiór można wykreować na nowo.

Dlaczego warto wprowadzać produkty własnej marki na rynek?

Ma to wiele zalet, m.in.

  • Oszczędność czasu,
  • Brak wymogu posiadania specjalistycznej wiedzy technologicznej i prawnej, co jest szczególnie wygodne, gdy wymagania prawne i jakościowe dotyczącego danego produktu są wysokie. (Jak w przypadki m.in. wyrobów medycznych.)
  • Możliwość szybkiego wprowadzenia produkt na rynek, bez długiego i kosztownego procesu rozwoju.
  • Wprowadzając do sprzedaży asortyment sygnowany własnym brandem,  przedsiębiorca staje się jego jedynym dystrybutorem.
  • Budowanie własnej oferty produktów spełniających oczekiwania i potrzeby konkretnych, znanych już, klientów. Jeśli produkty te będą skuteczne i dobrze przyjęte przez odbiorców, zachęceni ich nabyciem wrócą ponownie do jedynego miejsca, w którym mogą je nabyć.
  • Tworzenie wśród klientów przywiązania do marki oraz jej pozytywny odbiór.

Private label to również dowolność w kanałach dystrybucji oraz promocji. Przedsiębiorca dostaje gotowy produkt, który może wprowadzić na rynek w wybrany przez siebie sposób i tak zaplanować jego sprzedaż, by był jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorców. Produkty te niekoniecznie muszą być promowane i reklamowane, co zmniejsza koszty operacyjne związane ze sprzedażą, a dystrybutor może pozwolić sobie na zachęcające rabaty i promocje, wciąż wiele zyskując.

Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie marek własnych do swojego portfolio. Bezpieczeństwo stosowania, wysoka jakość, dostępność i różnorodność tych produktów sprawia, że w oczach klientów stają się one konkurencyjne do innych produktów markowych.

Private label w branży farmaceutycznej

Nie inaczej jest w branży farmaceutycznej. Jej odbiorcy- pacjenci, stają się coraz bardziej wyedukowani, świadomi i wymagający.  Wiedza na temat zdrowia, produktów medycznych i farmaceutycznych rośnie, a wraz z nią rosną potrzeby klientów. To duże wyzwanie, ale i niewątpliwa szansa dla rynku tych produktów. Pacjenci oglądają opakowania, czytają ulotki, porównują składy i zalecenia stosowania. To dobry moment, by zaproponować im produkt własnej marki jako zamiennik bardziej znanego brandu o podobnym działaniu, a dodatkowo w atrakcyjnej cenie.

Branża Private Label  to spore wyzwanie jakościowe i regulacyjne. Produkcja każdego ze statusów: (kosmetyki, leki, wyroby medyczne, suplementy) wymaga odmiennej dokumentacji i procedur jakościowych oraz ścisłego nadzorowania procesu rejestracji i produkcji, za co odpowiada producent. Dzięki takiemu modelowi współpracy kontrahent/właściciel marki własnej nie musi brać udziału w procesie produkcji wyrobów medycznych.

Przy współpracy z Gofarm otrzymuje gotowy produkt sygnowany własna marką, z pełną dokumentacją techniczną i certyfikatem CE potwierdzonym przez jednostkę notyfikującą, gotowy do sprzedaży.

Kliknij i zapoznaj się z ofertą Private Label od Gofarm

Skip to content