PRIVATE LABEL PRO – substancyjne wyroby medyczne pod marką własną
Dzięki formule PRIVATE LABEL PRO możesz wprowadzić na rynek innowacyjne wyroby medyczne o własnej nazwie handlowej, pod własną marką, z wybranym opakowaniem – bez znajomości procesów R&D wyrobów medycznych oraz zaplecza produkcyjnego.
Skorzystaj z doświadczenia firmy eksperckiej z zakresu substancyjnych wyrobów medycznych. Współpracując z Gofarm możesz wybrać spośród ponad 60 gotowych zarejestrowanych produktów, które tylko czekają na Twoją markę. Dowiedz się więcej o tym modelu biznesowym i spróbuj sprawdzonych rozwiązań.
Co to jest PRIVATE LABEL PRO ?
Private label, czy bardziej znany w Polsce termin „marka własna”, występuje w niemal każdym sektorze produktów. Mówimy o nim wtedy, gdy przedsiębiorstwo wprowadza na rynek produkty stworzone przez zewnętrzną firmę na zasadach B2B, ale logowane własną, stworzoną przez firmę marką. Może się to odbyć przy wykorzystaniu dotychczasowych marek firmy lub tworząc zupełnie nowy brand, którego odbiór można wykreować na nowo.
Natomiast PRIVATE LABEL PRO to zupełnie nowy wymiar tego modelu biznesowego. W ramach tej formuły, w przypadku substancyjnych wyrobów medycznych, firma dostarcza produkty i usługi na najwyższym poziomie, za którymi stoi wieloletnie doświadczenie w branży, nowoczesne zaplecze badawczo-rozwojowe, najwyższej jakości wsparcie regulacyjne i koordynacja całego procesu zamówień. W ramach współpracy PRIVATE LABEL PROklient dostaje gotowy produkt, który nie tylko spełnia wszystkie podstawowe wymogi, ale również reprezentuje najwyższą jakość w każdej sferze.
Dlaczego model biznesowy PRIVATE LABEL PRO jest idealnym rozwiązaniem?
Model biznesowy PRIVATE LABEL PRO jest obecny na rynku farmaceutycznym od dawna, jednak działa „po cichu” – ponieważ pacjenci będący końcowymi odbiorcami wyrobów farmaceutycznych widzą na półkach aptecznych gotowe do zakupu produkty sygnowane markami.
Wydawać by się mogło, że jedynie producenci wyrobów medycznych, którzy posiadają własne szerokie zaplecza badawczo-rozwojowe, wiedzę technologiczną i prawną, zakłady produkcyjne, zasoby ludzkie, finansowe i czasowe mogą pozwolić sobie na wprowadzanie na rynek nowych wyrobów medycznych. Jednak branża rozwija się, wraz z nowymi możliwościami biznesowymi.
Formuła PRIVATE LABEL PRO pozawala przedsiębiorcom wprowadzanie na rynek nowych produktów, nawet jeśli firma nie posiada tak bogatego zaplecza rozwojowo-produkcyjnego. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą skorzystać z eksperckiej wiedzy i doświadczenia firm, które działają na rynku wiele lat i świadczą usługi outsourcingowe, a sami skupić się na marketingu i sprzedaży zakupionych produktów.
Dlaczego warto wprowadzać produkty własnej marki na rynek?
Ma to wiele zalet, m.in.
- Oszczędność czasu.
- Brak wymogu posiadania specjalistycznej wiedzy technologicznej i prawnej, co jest szczególnie wygodne, gdy wymagania prawne i jakościowe dotyczącego danego produktu są wysokie (jak w przypadki m.in. wyrobów medycznych.)
- Możliwość szybkiego wprowadzenia produkt na rynek, bez długiego i kosztownego procesu rozwoju.
- Budowanie własnej oferty produktów spełniających oczekiwania i potrzeby konkretnych, znanych już, klientów. Jeśli produkty te będą skuteczne i dobrze przyjęte przez odbiorców, zachęceni ich nabyciem wrócą ponownie do jedynego miejsca, w którym mogą je nabyć.
- Tworzenie wśród klientów przywiązania do marki oraz jej pozytywny odbiór.
- Dowolność w kanałach dystrybucji oraz promocji- przedsiębiorca dostaje gotowy produkt, który może wprowadzić na rynek w wybrany przez siebie sposób i tak zaplanować jego sprzedaż, by był jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorców.
Private label w branży farmaceutycznej
Pacjenci, stają się coraz bardziej wyedukowani, świadomi i wymagający. Wiedza na temat zdrowia, produktów medycznych i farmaceutycznych rośnie, a wraz z nią rosną potrzeby klientów. To duże wyzwanie, ale i niewątpliwa szansa dla rynku tych produktów. Pacjenci oglądają opakowania, czytają ulotki, porównują składy i zalecenia stosowania. To dobry moment, by zaproponować im produkt własnej marki jako zamiennik bardziej znanego brandu o podobnym działaniu, a dodatkowo w atrakcyjnej cenie.
Branża Private Label to spore wyzwanie jakościowe i regulacyjne. Produkcja każdego ze statusów: (kosmetyki, leki, wyroby medyczne, suplementy) wymaga odmiennej dokumentacji i procedur jakościowych oraz ścisłego nadzorowania procesu rejestracji i produkcji, za co odpowiada producent. Dzięki takiemu modelowi współpracy kontrahent/właściciel marki własnej nie musi brać udziału w procesie produkcji wyrobów medycznych.
PRIVATE LABEL PRO a MDR 2017/745
Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie gotowych wyrobów pod własną marką do swojego portfolio, ponieważ model ten ma ogrom zalet. Szczególnie teraz, podczas okresów przejściowych europejskich przepisów dotyczących wyrobów medycznych MDR 2017/745, kiedy niektóre wyroby medyczne nie spełniają wymogów certyfikacyjnych i muszą niebawem zniknąć z rynku. Wiele firm decyduje się na zastąpienie tych pozycji nowymi, gotowymi wyrobami medycznymi, które znajdują się w procesie certyfikacji i będą mogły być wciąż bezpiecznie sprzedawane.